Erelichtjes bij de Koningslinde

Tijdens Kerstavond

Rondom de Koningslinde aan het Bolwerk is op initiatief van Kiwanisclub Bergen op Zoom een hekwerk geplaatst.  Het hekwerk bestaat uit 6 vlakken van Cortenstaal waarin afbeeldingen zijn gesneden die refereren aan 75 jaar vrijheid en wat dit voor de jeugd van Bergen op Zoom betekent. De afbeeldingen zijn ontworpen door leerlingen van Het Mollerlyceum, RSG ’t Rijks en het Roncalli.

Op 24 december branden op steeds meer locaties kaarsjes ter herinnering aan de bevrijding en aan hen die voor onze vrijheid zijn omgekomen. In Bergen op Zoom is dat o.m. bij de graven op de Canadese en Britse erevelden.

Kiwanisclub Bergen op Zoom zorgt er voor dat ook binnen het hekwerk rond de Koningslinde op 24 december kaarsjes branden om zo via de panelen het belang van vrijheid en herdenken te belichten.

/imagecache/lg/uploads/2021/12/dsc0950.JPG