We hebben niet stil gezeten!

Aan het einde van het kalenderjaar is er altijd zo’n moment om eens terug te kijken op wat we als Kiwanisclub hebben gedaan. 2023 was een goed jaar voor ons en voor de mensen die we hebben bereikt met onze projecten. Een kleine bloemlezing;

• Ook in 2023 hebben we de schoolpleinen van 2 basisscholen in Bergen op Zoom voorzien van een plantenkas, we zorgden voor alle materialen en de bouw van de kassen.
  • We leverden een nieuwe muziekbox van de basketballvereniging WBB Giants nadat de oude stuk was gegaan.
  • We deden een financiele bijdrage voor een schommel op de zorgwijk Lambertijnenhof van zorginstelling S&L Zorg.
  • Stichting ABBO en het Cultuurbedrijf maken het Leerorkest mogelijk voor kinderen in de groepen 5 en 6 op de ABBO scholen. Als Kiwanisclub staken we de kinderen in het nieuw met een fleurig T-shirt, daardoor was het zowel voor het oor als voor het oog een genot om naar hun concert in Theater De Maagd te gaan.
  • We organiseerden opnieuw de speeltuin op de laatste dag van de schoolvakantie. Spelen bij de Peperbus is een gratis evenement voor alle basisschoolkinderen. Zowel  kinderen als hun ouders weten ons goed te vinden.
  • We deden een financiele bijdrage aan Stichting WOD4Lif(v)e. Daarmee konden mensen die het wat minder hebben toch een leuk dagje uit krijgen.
  • Scoutingclubs zijn belangrijk voor de ontwikkeling van kinderen. We onderhouden een warme band met de landscouts Petrus en Paulus en met de Zeeverkenners Karel Doorman. Beide organisaties worden door ons ondersteund met mooie bijdragen.
  • We financieerden de bouw van de Pietenkar voor De Stichting Sint Nicolaas in Bergen op Zoom. Vanaf nu rijdt de Pakjespiet elke intocht met deze wagen door de stad.
  • En we sloten af met onze bijdrage (frietjes) aan de kerstmaaltijd van de Stichting Samen verdelen.  Voor iedereen die om welke reden dan ook niet in staat is om een gedroomde kerstdiner te hebben, organiseert stichting Samen VerDelen een kerstdiner. Als Kiwanisclub Bergen op Zoom zorgen we al enkele jaren voor de frietjes.

Zonder de hulp van onze (financiele) sponsors zijn deze projecten natuurlijk niet mogelijk. We willen de diverse bedrijven hartelijk bedanken voor hun bijdragen. Ook als particulier kan u helpen; dit voorjaar verkopen we weer geraniums en organiseren we onze Haringparty.

We hopen u dan weer als klant of bezoeker te mogen verwelkomen.

#servingthechildrenoftheworld
#goededoelen