Spado Race runners

Sinds mei 2017 is er binnen atletiekvereniging SPADO met RaceRunning een nieuwe tak van sport bijgekomen om mensen met een lichamelijke beperking de mogelijkheid te geven om te sporten. Wekelijks zijn er nu tien atleten actief met RaceRunners, afkomstig uit de regio Goes - Willemstad - Roosendaal - Bergen op Zoom. Speciaal hiervoor heeft SPADO voorzieningen getroffen om het mogelijk te maken dat atleten eerst kennis kunnen maken met een RaceRunner voordat ze er zelf één aan hoeven te schaffen. Een RaceRunner is namelijk vrij kostbaar en kost tussen de 2000 en 2500 euro. Om dit initiatief te ondersteunen en verder te ontwikkelen heeft Kiwanis Bergen op Zoom een donatie gegeven. Met dank aan het NSGK (Nederlandse Stichting van het Gehandicapte Kind) is dit bedrag met 50% verhoogd, zodat Kiwanis € 1725,- heeft kunnen overmaken aan SPADO.