Kerststal op het Beursplein

Op zaterdag 18 december zal de Kerststal op het Beursplein weer worden geplaatst.

Vorig jaar kon dat vanwege de Corona pandemie helaas niet. Het Beursplein zag er toen leeg en verlaten uit tijdens de donkere dagen voor Kerst. Dit jaar dreigde het Beursplein opnieuw leeg te blijven, nu vanwege de val van ondernemersvereniging Sterck.  Doordat de leden het onderling niet eens konden worden over de verhoogde bijdrage aan Sterck na het stopzetten van de gemeentelijke bijdrage, dreigde het plein opnieuw leeg te blijven.

Dit was voor Kiwanisclub Bergen op Zoom reden om met Sterck, de eigenaar van de Kerststal, een gesprek aan te gaan over wat er nodig is om de stal dit jaar toch te kunnen plaatsen. Het resultaat van die samenwerking is vanaf 18 december te aanschouwen. Dan zal de prachtige Kerststal welke door Decorbouw is gemaakt weer in zijn volle glorie te zien zijn.

De kosten voor transport en plaatsing worden door de Kiwanis gedragen.

De Kiwanisclub Bergen op Zoom is in de regio onder andere bekend als organisator van Spelen bij de Peperbus en de Haringparty in het Markiezenhof. Zij zetten zich met name in voor het welzijn en de ontwikkeling van kinderen en steunen daarbij vaak lokale initiatieven.

Dit wordt gedaan met de opbrengsten uit Haringparty en de verkoop van geraniums in het voorjaar.